Woningcorporaties

Verwachtingen, verplichtingen, veranderingen

Woningcorporaties nemen een belangrijke plaats in. Hierbij komen ook verwachtingen en verplichtingen. Steeds meer zaken in ons dagelijks leven verlopen digitaal en online. De verwachtingen van wat er digitaal kan en hoe snel dat kan nemen in de communicatie met huurders, leveranciers en instanties toe. Processen en systemen verouderen met iedere innovatie en er komen steeds weer nieuwe toepassingen bij.

Op het vlak van verantwoording en prognose bestaan uitdagingen in het tijdig en accuraat aanleveren van informatie. Het (digitaal) aanleveren van de gegevens voor de dVi en de markt- en beleidswaarde voor de dPi zijn terugkerende uitdagingen. Deze uitdagingen vragen om gestroomlijnde en gedigitaliseerde processen en een datakwaliteit waarop men kan vertrouwen.

De omloopsnelheid van IT-projecten neemt daarbij toe. Hierdoor moet je regelmatig bijsturen op veranderende factoren. Corporaties spelen steeds vaker op die werkelijkheid in met een flexibele en ‘lean’ aanpak waarbij veranderingen kansen worden.

Verder brengen

De specialisten van Squerist helpen je bij het op orde brengen van de basis. Dit doen we door het ontwerpen, beschrijven en implementeren van processen en standaarden, het meten van prestaties en het aantonen van naleving van wet- en regelgeving. Daarnaast ondersteunt Squerist je bij het optimaliseren van jouw processen, het selecteren van digitaliseringsoplossingen en het creëren van een cultuur van wendbaarheid en continu verbeteren.

Onze specialisten helpen organisaties om het belang van datakwaliteit intern uit te dragen en problemen met data snel te signaleren. We helpen je de regie te pakken en te houden op datakwaliteit. Dit doen we door samen duidelijkheid te creëren over wie aanspreekpunten zijn en waar beslissingen worden genomen om problemen te verhelpen. We helpen je vast te leggen hoe gegevens door jouw organisatie worden geïnterpreteerd en waar gegevens worden gebruikt.

Bij Squerist werken specialisten in vooruitgang die geloven dat mensen en organisaties zich blijven ontwikkelen, verbeteren en aanpassen, ofwel: transformeren. ​Wij ondersteunen en inspireren organisaties en helpen je richting te geven aan alle aspecten van deze transformatie.

Kom in contact
Squerist Blog Nieuws Doelen Ambitie

Woningcorporaties

Verwachtingen, verplichtingen, veranderingen

Woningcorporaties nemen een belangrijke plaats in. Hierbij komen ook verwachtingen en verplichtingen. Steeds meer zaken in ons dagelijks leven verlopen digitaal en online. De verwachtingen van wat er digitaal kan en hoe snel dat kan nemen in de communicatie met huurders, leveranciers en instanties toe. Processen en systemen verouderen met iedere innovatie en er komen steeds weer nieuwe toepassingen bij.

Op het vlak van verantwoording en prognose bestaan uitdagingen in het tijdig en accuraat aanleveren van informatie. Het (digitaal) aanleveren van de gegevens voor de dVi en de markt- en beleidswaarde voor de dPi zijn terugkerende uitdagingen. Deze uitdagingen vragen om gestroomlijnde en gedigitaliseerde processen en een datakwaliteit waarop men kan vertrouwen.

De omloopsnelheid van IT-projecten neemt daarbij toe. Hierdoor moet je regelmatig bijsturen op veranderende factoren. Corporaties spelen steeds vaker op die werkelijkheid in met een flexibele en ‘lean’ aanpak waarbij veranderingen kansen worden.

Verder brengen

De specialisten van Squerist helpen je bij het op orde brengen van de basis. Dit doen we door het ontwerpen, beschrijven en implementeren van processen en standaarden, het meten van prestaties en het aantonen van naleving van wet- en regelgeving. Daarnaast ondersteunt Squerist je bij het optimaliseren van jouw processen, het selecteren van digitaliseringsoplossingen en het creëren van een cultuur van wendbaarheid en continu verbeteren.

Onze specialisten helpen organisaties om het belang van datakwaliteit intern uit te dragen en problemen met data snel te signaleren. We helpen je de regie te pakken en te houden op datakwaliteit. Dit doen we door samen duidelijkheid te creëren over wie aanspreekpunten zijn en waar beslissingen worden genomen om problemen te verhelpen. We helpen je vast te leggen hoe gegevens door jouw organisatie worden geïnterpreteerd en waar gegevens worden gebruikt.

Bij Squerist werken specialisten in vooruitgang die geloven dat mensen en organisaties zich blijven ontwikkelen, verbeteren en aanpassen, ofwel: transformeren. ​Wij ondersteunen en inspireren organisaties en helpen je richting te geven aan alle aspecten van deze transformatie.

Kom in contact
Diensten
Sectoren
Kennisdeling
Naar de inhoud springen