Ik parkeer de auto en wij stappen uit. Mijn dochter Sienna en ik lopen de trap omhoog en belanden in de ontvangsthal van Van der Valk. Wij zijn hier vandaag voor de kick-off van de Squerist Epische Dag. De organisatie van deze dag is in handen van Nils samen met vijf kinderen van Squeristers. Dit jaar is Sienna één van die vijf.

Als we het restaurant binnenlopen ziet Sienna de groep al zitten en schuift snel aan. Ik neem plaats aan de tafel bij rest van de ouders, wij hebben vandaag geen rol. Terwijl de kinderen met Nils hun ideeën voor de editie van dit jaar bespreken, hebben wij het over hoe het met iedereen gaat en dat de kinderen zo uitkijken naar het organiseren van deze dag. Ook komt ter sprake hoe deze dag – die inmiddels traditie is – is ontstaan, want één van de ouders blijkt dit verhaal niet te kennen.

De geboorte van de epische dag

We gaan terug naar het jaar 2017. Diantha – de dochter van Squerister Jan Jaap – vraagt aan haar vader wanneer zij al zijn leuke collega’s kan ontmoeten en eigenlijk wil zij ook wel de partners en kinderen van zijn collega’s ontmoeten. Jan Jaap antwoorde dat ze dat zelf maar eens moest vragen en dus schreef ze een e-mail naar Robert en Nils met de vraag of er een Squerist Familiedag kon worden georganiseerd zodat “iedereen elkaar kon ontmoeten en we iets episch met elkaar konden doen”. Omdat ze dit zo’n tof idee vonden, is er niet alleen een familiedag gekomen, maar werd Diantha ook gevraagd om mee te helpen met de organisatie ervan. En zo vond in september 2017 de eerste Squerist Epische Dag plaats, een dag waar iedere Squerister met partner en/of kinderen bij aanwezig mocht zijn*.

Terwijl wij hierover aan het kletsen zijn, komen de kinderen alweer onze kant op en vertellen vol vuur over de afspraken die ze hebben gemaakt en dat we een uitnodiging kunnen verwachten voor een nieuwe afspraak in april.

Het in stand houden van de epische dag

Zoals je al aan ziet komen, kwam er in april geen uitnodiging voor een nieuwe afspraak, want zo’n twee weken na de kick-off is iedereen in de ban van corona. Alle kinderen krijgen via hun ouders de mededeling dat we tot nader order de organisatie voor de Squerist Epische Dag hebben opgeschort. Omdat zowel de interne als de externe evenementen onder mijn verantwoording vallen, probeerde ik zo snel mogelijk zicht te krijgen op de invloed die het Covid-19 virus had op onze evenementen. Toen de exacte gevolgen bekend waren en we dit intern bespraken, kwam natuurlijk ook de Squerist Epische Dag aan bod.
Wij besloten om de kracht van dit evenement niet verloren te laten gaan en dus planden we een online meeting via Microsoft Teams in met de kinderen. Ter voorbereiding van deze meeting vroegen wij aan alle kinderen om drie ideeën voor een Squerist Epische Dag – Covid-19 style te bedenken. En zo vond op een woensdag eind mei toch die tweede meeting plaats en WAUW wat hadden de kinderen toffe ideeën! Zulke creatieve, haalbare en vernieuwende ideeën! Van een online pannenkoeken bakwedstrijd tot aan een autospeurtocht.

En zo zijn wij nu dus druk bezig met de voorbereidingen van de Squerist Epische Dag voor een zaterdag in september. Wat wij precies gaan doen, kan ik helaas nog niet met jullie delen, want traditiegetrouw komen de collega’s dit pas te weten als de uitnodiging op de mat valt. Wel kan ik met jullie delen wat ik heb geleerd in de afgelopen tijd:

1.Als je iets wilt organiseren voor kinderen, of dit nu zakelijk of privé is, probeer hen erbij te betrekken. Het maakt het makkelijker voor jezelf en zij hebben vaak andere inzichten die jou verder kunnen helpen.

2.Door kinderen van collega’s te betrekken bij het organiseren van een evenement binnen de organisatie versterk je de verbinding van de collega met het werk en de collega’s onderling.

3.Dat je de kracht van een werkend format niet moet onderschatten. Door de ‘coronacrisis’ moest er zoveel tegelijkertijd veranderen, dat het verleidelijk was om dan ook maar meteen alles op de schop te gooien. Maar iets wat goed werkt op de schop gooien, kan alleen maar resulteren in teleurstellingen.

*Wil jij de volledige brief en ervaring van Diantha lezen? Klik hier

Wie is deze Squerister?

Denise Garcia

Als Branding & Relations Manager is Denise binnen Squerist verantwoordelijk voor marketing, evenementen en interne- en externe communicatie. Zij werkt samen met account managers en business unit managers om Squerist als sterk merk neer te zetten. 

Denise wordt gedreven door een passie voor het samenbrengen van mensen en ideeën. Zij is hierbij in staat zowel haar eigen creativiteit als die van anderen optimaal te activeren. 

Scan de QR code om direct met Denise te linken.