Het ontstaan van Squerist

17 jaar geleden is Squerist opgericht door drie heren. Zij hadden het idee om een heel tof persoonlijk mensenbedrijf te bouwen. Hoe ze dat wilden doen en hoe ze dat wilden vormen? Daar hadden ze nog niet echt een beeld bij. Iets met testen en kwaliteit, want dat kenden ze alle drie. Zo ontstond het idee om een consultancybureau binnen software testen op de Nederlandse markt te beginnen.

 

We gingen op zoek naar een groep mensen die het vak konden leren en natuurlijk gingen we ook op zoek naar leuke opdrachten voor hen. We hebben hard aan de weg getimmerd en kwamen toen tot een team van ongeveer negentig mensen. En toen kwam de kredietcrisis. Van de een op de andere dag was er stress op de markt. Wij hebben toen besloten om de kredietcrisis door te komen met het hele team van negentig man. Dit heeft ons gevormd tot wat wij nu zijn: een echt mensenbedrijf. De mens staat bij ons op één.

Missie en visie

Na de kredietcrisis zijn we ons, naast het software testen, ook gaan focussen op andere expertises, zoals processen en organisatieveranderingen. In deze tijd raakten we even kwijt wat dat ook alweer was, een echt mensenbedrijf. Gelukkig kwam in 2014 de omslag en gingen we aan de slag met een nieuwe missie, visie en strategie: Verder brengen. Deze missie begon een beetje te broeden en de medewerkers Squerist hadden allemaal dezelfde drijfveer: mensen helpen en verder brengen. Zo is de nieuwe missie in het leven geroepen.

 

Maar wat betekent verder brengen dan precies voor Squerist? Wie brengen wij verder? Wij zetten ons in voor mensen, klanten en ons vakgebied. Je kunt klanten alleen verder brengen door de mens op één te zetten. Je kunt mensen inspireren, maar je kunt ook helpen bij groeien. Dat betekent hele mooie opdrachten, goede opleidingen en goede coaching. Maar met inspireren en groeien waren we er nog niet, er bleek nog iets bij te komen. Ook rust werd belangrijk. Een push op vooruitgang en inspiratie gaf ons een redelijk volledig beeld van wat we konden doen om verder brengen voor elkaar te krijgen. Mens, klant, expertise verder brengen doe je door te inspireren, door te groeien en door continuïteit te bieden.

 

Als je goed in je vel zit en lekker in de flow terecht komt, dan kun je mooie dingen doen voor de klant en kun je binnen het vakgebied veel verder komen. Dat is de reden dat wij bij Squerist de mens helemaal bovenaan zetten en dat als leidraad kiezen.

Strategie

Bij Squerist willen wij een expertpartij zijn. Dat betekent dat we een heel hoog kennisniveau hebben, zowel in de uitvoering als in advies. We staan regelmatig op internationale podia, publiceren artikelen, doen interne webinars, alles om dat expert zijn verder vorm te geven, zowel naar binnen als naar buiten.

 

Daarnaast willen we een echt mensenbedrijf zijn. Om de mens op één te waarborgen, zijn wij begonnen met Great Place to Work. Bij Great Place to Work gaat het ons niet zozeer om de score die wij als organisatie behalen, maar vooral om de input vanuit onze medewerkers die wij zo weer kunnen vertalen naar acties. We zijn benieuwd naar de feedback die wij vanuit de organisatie krijgen en hoe wij dat kunnen vertalen naar een nog mooier bedrijf. Zo zoeken we altijd naar een oplossing en bouwen we jaar na jaar aan een mensgerichte organisatie.

 

Bovendien moeten we wendbaar blijven. Daarom zijn we georganiseerd in kleine units op regio binnen een kennisgebied. Dan kun je met elkaar spannen. Je ziet steeds nieuwe thema’s waarin wij de ruimte willen hebben om te ontwikkelen. Die wendbaarheid, en hoe je daarmee omgaat, is echt nodig.

 

Met deze elementen proberen wij telkens vijf jaar verder te kijken, maken we een droombeeld en gaan we dit plannen. Zo krijg je heel simpele plannen waar je samen aan kunt werken. En dat vinden wij belangrijk.

Dit vinden onze collega’s van Squerist

De specialisten van Squerist waren hierin zeer flexibel. Zij hebben in de avonden en tijdens de vakantie continu tijd vrijgemaakt om dit proces voor Avans te begeleiden en te adviseren welke oplossingsrichtingen mogelijk waren.

 

 

Claudia Vreeswijk

Product Owner, Avans Hogeschool

De specialisten van Squerist waren hierin zeer flexibel. Zij hebben in de avonden en tijdens de vakantie continu tijd vrijgemaakt om dit proces voor Avans te begeleiden en te adviseren welke oplossingsrichtingen mogelijk waren.

 

 

Claudia Vreeswijk

Product Owner, Avans Hogeschool

De specialisten van Squerist waren hierin zeer flexibel. Zij hebben in de avonden en tijdens de vakantie continu tijd vrijgemaakt om dit proces voor Avans te begeleiden en te adviseren welke oplossingsrichtingen mogelijk waren.

 

 

Claudia Vreeswijk

Product Owner, Avans Hogeschool

Maak kennis met Squerist

Verder brengen, dat is wat wij doen. In samenwerking met onze klanten en aangepast aan elke unieke vraag. Denk je dat wij iets voor elkaar kunnen betekenen of wil je gewoon bij ons een keer een kop goede koffie komen drinken? Voel je vrij om contact met ons op te nemen en dan kijken we samen wat we voor elkaar kunnen betekenen!

"*" geeft vereiste velden aan

Naar de inhoud springen